nyårslöfte

Mitt nyårslöfte i år går ut på att utesluta all mat som innehåller tillsatt socker under vardagar.
Det var lite svårare än jag trodde eftersom nästan all mat verkar innehålla socker. Jag kan inte äta de färdiga soppor jag annars brukar äta, inte heller färdig tomatsås, pastor, vitt ris etc. De här är lite svårt då jag är vegetarian och brukar äta ganska så mycke av just denna typ av mat.Igår åt jag tonnfisksallad och idag åt jag lax med sallad och potatis. Hittade även en juice i butiken utan tillsatt socker som är jätte god, tropicana. Köpte även hem naturell yoghurt ifall jag skulle bli hungirg mellan måltiderna ocj bli frestad av att äta något förbjudet.
Hade pappa på besök idag. Vi kollade på försvunnen.Den var helt okej, men lite seg i början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0