Helg i ekenäs

På Fredag bakade jag och Jessika muffinsar hemma hos henne till festen. Jag bakade med hallon och blåbärssmak och hon med Choklad.På lördagdag fortsatte festförberdelserna inför kvällens 30års fest. Vi hjälpte till uppe i festolkalen med att förbereda maten inför kvällen som var tacos och dippgrönsaker. Efter vi firat jessika i festlokalen på lördag begav vi oss iväg till krog No 1. Där fortsatte drickandet och lite biljardlirande. Efter krogen stängde gav vi oss iväg till festlokalen igen.Där åt jag lite tacos och städade, medans Jessika och Lukas badade i ett stort lyxigt badkar i badrummet.
Dagen efter,på söndag, motionerade jag in till stan,eftersom jag lämnat bilen där kvällen innan. Jag for till santa fe på en sen lunch med Petra och mitt blivande gudbarn, som sov så snällt hela lunchbesöket.
Efter lunchen när vi skulle bege oss hemåt började en av mina värsta baksmälladagar nånsin. Halvvägs hem började bilen lukta bränt, och vi märkte att all rök som skulle gå ut genom avgasröret istället kom in i bilen. Så där satt jag med huvudet ut genom fönstret på motorvägen med en massa rök omkring mej.I Paimio slutade bilen rulla.och vi fick vänta in Antons pappa som kom och hämtade hem oss.Efter det sov jag i 19 h, och vaknade upp med världens huvudvärk och illamående.
Nu har det börjat arta sej lite och jag skall försöka käka något till nya Johan Falk filmen.
Nedanom jag på krog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0