Helsingfors + arbetsintervju

Den här dagen känns som den aldrig skall ta slut. Åkte med Åbo-Helsingforståget kl 12 mot Helsingfors, och är nu hemma tillbaka i Pargas först kl 20. Långa tågresor med tanke på att mitt ärende i Helsingfors endast tog en halv timme att utföra. Intervjun var på Tallink silja och gick enbart på finska... själv förstod jag ungefär hälften av det jag pratade på finska så återstår att se va de tyckte.... Jag åkte metro från tågstationen till hamnen där intervjun hölls vilket var smidigt och bra. Däremot fick jag för mig att jag skulle motionera tillbaka till tågstationen eftersom avståndet platserna emellan enligt google maps bara är 2.2 km. Tappade bort mig någonstans på vägen, och promenaden resulterade i 1h och 10 min... Nu är det skönt att vara hemma!!
 
 
just det...moddis 1års kalas var idag.Grattis Moddi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0